Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

Een bakkie met... Natasja

Onder het genot van een lekker bakkie koffie gaan we in gesprek met verschillende collega’s van BVCM. Ze geven je een kijkje in de keuken en delen alles over het solliciteren, werken, leren en groeien bij BVCM. Nieuwsgierig geworden? Pak dan snel iets te drinken, want deze week doen we een bakkie met Natasja!

Ondertitel


Wie ben je en wat is je functie bij BVCM?

"Ik ben Natasja en woon in Purmerend. Voordat ik bij BVCM terechtkwam, had ik veel lange vaste dienstverbanden. Nu werk ik bij de BPO-afdeling van BVCM en ben ik samen met mijn collega’s o.a. verantwoordelijk voor een specifieke portefeuille."

"Ik wist nooit echt precies wat ik wilde doen. Na mijn horeca diploma te hebben gehaald op de Hotelschool, heb ik verschillende banen gehad. Zo heb ik 19 jaar lang bij een online Marketingbureau gewerkt in diverse functies. Ik heb het altijd leuk gevonden om ondersteuning te bieden aan een afdeling en mee te denken met klanten. Bij mijn vorige werkgever in de bouwmaterialen voerden we ons eigen debiteurenbeheer en credit management uit. Daar lag de focus echt op jaarcijfers en het bepalen van kredietwaardigheid van klanten. Hier is dat natuurlijk anders, maar ik heb daar wel veel geleerd."


Hoe ben je bij BVCM terechtgekomen en wat trok je aan om hier te komen werken?

"Ik ben via een recruiter bij BVCM terechtgekomen. Grappig genoeg was BVCM ook het incassobureau van mijn vorige werkgever, dus ik had al een positief beeld van het bedrijf.
Wat me vooral aansprak, was het werkgeverschap van BVCM. Bij mijn vorige, grotere werkgever voelde je je meer een nummer. Hier bij BVCM is dat totaal anders. Ze zijn echt goed voor hun medewerkers. Zo komen ze bij mooi weer langs met ijsjes, is er altijd vers fruit, krijgen we een keer per week een gratis lunch en worden er veel leuke activiteiten georganiseerd. Dat is echt uniek!"

"Daarnaast mag je hier fouten maken en krijg je veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Hoewel ik het bij mijn vorige werkgever ook naar mijn zin had, besloot ik de sprong in het diepe te wagen. Ik heb nog geen dag spijt gehad."
 

Wat zijn je verantwoordelijkheden als medewerker BPO bij BVCM?

"Het is onze hoofdtaak om ervoor te zorgen dat alles netjes op tijd betaald wordt. Ik zie mijn portefeuille een beetje als een winkeltje. Je hebt bepaalde taken zoals klachten monitoren en contact met debiteuren over betalingen. Je moet goed achter de debiteuren aan zitten, maar dat maakt het ook leuk. 9 van de 10 keer lukt het om tot een betaling te komen. Soms moet je debiteuren vaker spreken omdat ze hun afspraken niet nakomen, dan probeer je hen op te voeden."

 

Je bent al lange tijd werkzaam in credit management. Welk beeld had je vooraf en wat bleek in de praktijk heel anders?

"Ik dacht dat het wel een beetje stoffig en cijfermatig zou zijn. Maar als het alleen maar om lukraak geld incasseren gaat, wordt het wel heel droog. Je moet er zelf wat van maken. Het omgaan met klanten vind ik uiteindelijk heel leuk. Het is belangrijk om een goede binding met een klant te krijgen, omdat je ook het beste met hen voor hebt. Maar ja, de afspraken moeten wel nagekomen worden. Soms heb je boze mensen aan de lijn, maar ik draai het altijd om. Ik ben direct, maar wel eerlijk en duidelijk. Uiteindelijk worden zij er ook beter van als het opgelost is."


Welke kansen heb je gekregen om jezelf te ontwikkelen binnen BVCM?

"Bij BVCM krijg je veel goede tools en er zijn verschillende opleidingen waaruit je kunt kiezen. Zo heb ik een Excel-training gedaan. De BVCM Academy biedt veel opties en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ze staan ook open als je een switch wilt maken of wilt doorgroeien."

Hoe ervaar je de bedrijfscultuur bij BVCM vergeleken met andere (corporate) organisaties?

"De cultuur is heel open, ook op directieniveau. Het is laagdrempelig en je kunt vaak gewoon even binnenlopen. Het is heel anders dan ik gewend ben, ook met veel jonge mensen."

 

Wat voor persoon past volgens jou op de BPO-afdeling?

"Iemand die sterk in zijn of haar schoenen staat en wil leren. Iemand die positief, gedreven en enthousiast is. Ervaring met bellen is mooi meegenomen, omdat je dan vaak al wat meer durft. Zelf heb ik eerder op een klachtenafdeling gezeten, dat is andere koek. Voor je eigen vertrouwen is het prettig als je enige ervaring hebt. Als je net begint bij BVCM, ga je eerst meeluisteren en wanneer je zelf start met bellen, luisteren ze hier ook mee om je advies te geven en bewustwording te creëren van je gespreksvoering."

 

Mensen die overwegen om bij BVCM te solliciteren, wat zou je hen willen meegeven?

"BVCM is een bedrijf dat echt goed is voor haar medewerkers. Ook de kleinere dingen zoals leuke uitjes, de lunch, het verse fruit en elke vrijdag een borrel. Ik ga daar heel goed op. En de laagdrempeligheid met de directie bijvoorbeeld, dat is echt een fijne bedrijfscultuur."

"Bij mijn vorige werkgever voelde ik mij meer een nummer. Hier bij BVCM is dat totaal anders. Ze zijn echt goed voor hun medewerkers. Zo komen ze bij mooi weer langs met ijsjes, is er altijd vers fruit en worden er veel leuke activiteiten georganiseerd."